Doprava po kolejích, na vodě a ve vzduchu? Není problém…
2024-11-07 09:23:00
Už tak poměrně obsáhlý výčet dopravních služeb poskytovaných MD logistikou se rozšířil o mezinárodní železniční, leteckou a námořní nákladní přepravu. Firma samozřejmě nepořizuje flotilu letadel ani lodí, ale ve spolupráci se zprostředkovateli dokáže svým klientům tyto služby zajistit.
Jak to celé funguje? „Našim zákazníkům jsme schopni nabídnout služby door-to-door logistiky, kdy u nich vyzvedneme zboží a za pomoci různých dopravních služeb ho dopravíme na požadované místo určení. Nově do tohoto dopravního řetězce můžeme zahrnout též dopravu po železnici, po moři nebo ve vzduchu a využít interní i externí partnerskou síť ve více než 160 zemích a 600 městech,“ vysvětluje obchodní manažerka MD logistiky Kateřina Kačírková a dodává: „Výhodou je, že zákazníci mohou takovéto kombinované přepravy objednat u jediného dodavatele, tady u nás.“ Stejně jako své další dopravní služby nabízí MD logistika i tyto nové možnosti jak pro suché, tak chlazené a mražené zboží.
K letecké přepravě nákladu je možné využít jak volných kapacit v komerčních letech, tak služeb partnerských sítí. Zájemci si mohou vybrat z několika variant lišících se rychlostí doručení. Standardní letecká přeprava probíhá v rozsahu 5-10 dní, expresní během 2-7 dní a charterová trvá pouze jeden až dva dny. Samostatnou kapitolu pak představují speciální letecké přepravy šité přímo na míru konkrétních zákazníků.
V námořní přepravě může MD logistika zprostředkovat dopravu ve všech typech kontejnerů – od standardních až po ty speciální, jako jsou například otevřené (open top) nebo chlazené (reefer) kontejnery. Možná je i námořní přeprava kusových zásilek ve sběrných boxech. Zajistit lze též speciální režimy jako například Ro-Ro (Roll on – Roll off), kdy se na lodi přepravují celá vozidla se zbožím, nebo Break Bulk, v němž se rozměrné zásilky převáží místo kontejnerů na speciálních podvozcích.
„Železniční přepravu můžeme nabídnout především v transsibiřském koridoru mezi Evropou a Asií. Tento způsob má oproti letecké přepravě nižší náklady a zároveň rychlejší dobu doručení ve srovnání s námořním transportem. Pro mnohé klienty také může být zajímavá menší ekologická zátěž tohoto modelu,“ doplňuje Kateřina Kačírková. V případě, kdy po silnici probíhá pouze přeprava tahačem od odesílatele do železničního terminálu plus následné dodání z vlaku k příjemci, a zbytek trasy zajišťuje železnice, je možné docílit 55-60% úspory emisí CO2 oproti plně silniční variantě.
Kromě těchto nových možností nabízí MD logistika i své standardní dopravní služby. K jejich zajištění společnost disponuje flotilou 160 tahačů se skříňovými izotermickými návěsy (tedy s řízenou teplotou), dále 15 menšími skříňovými vozidly vhodnými pro zásobování míst s horší dostupností v centrech měst, a kromě toho využívá i služeb zhruba šesti desítek prověřených externích dodavatelů, kteří nabízejí kamionovou dopravu v chladicích návěsech. Zhruba 60 vozidel MD logistiky zabezpečuje mezinárodní kamionovou dopravu převážně po západoevropských zemích, přičemž typickými destinacemi jsou Německo, Rakousko, Nizozemí, Francie, Itálie, Švédsko nebo velká Británie. Vedle toho firma nabízí též spediční služby po celé západní Evropě včetně Velké Británie a Irska.
Všechny dopravní služby jsou dostupné v jakémkoli teplotním režimu (suché, chlazené, mražené), nasazovaná vozidla splňují nejpřísnější emisní normu Euro 6 a umožňují GPS sledování polohy.
Firma svým zákazníkům také nabízí nákladově velmi efektivní Hub & Spoke model pro distribuční logistiku na českém a slovenském trhu. Jeho cílem je zajistit zásobování prodejen v centrech měst mraženým zbožím menšími nákladními vozy a současně tyto vozy maximálně vytížit. Mražené zboží pro obchodní řetězec je od jeho dodavatelů soustředěno v centrálním skladu MD logistiky a poté je plně vytíženými kamiony rozvezeno do jedenácti regionálních dep v ČR a SR. Odtud se dle konkrétní potřeby distribuuje na jednotlivé prodejny, a to buď kamiony s kapacitou 33 paletových míst, nebo menšími nákladními vozy pro 6-8 paletových míst. „Díky spolupráci s místními partnery můžeme nabídnout služby distribuční logistiky také v Rakousku, Maďarsku a Polsku, a to opět ve všech teplotních režimech,“ říká Kateřina Kačírková a uzavírá: „Naše nabídka služeb v oblasti dopravy je široká a snažíme se ji neustále upravovat podle potřeb našich zákazníků. Nejnovější nakročení do oblasti železniční, letecké a námořní dopravy je toho důkazem.“