Rozšiřujeme počet našich „malých vozů“
2023-03-06 08:32:00
Flotilu MD logistiky v polovině února rozšířila čtyři zbrusu nová vozidla DAF LF 210. Jedná se o skříňové modely patřící k malé rozvozové technice. Jsou vybavena chladírenskou nástavbou Montex o výšce 3,4 m, která pojme až 12 palet a v níž se o dodržení správného teplotního režimu stará multiteplotní jednotka Carrier Supra 750 MT/S2 se dvěma chladicími agregáty. Úložný prostor je vybaven pohyblivou dělící stěnou dovolující udržovat rozdílné teploty v jednotlivých částech. Manipulaci s nákladem usnadňuje hydraulické skládací čelo Dhollandia DH.RMC.20 o nosnosti 1500 kg s dálkovým ovládáním. Dvě vozidla jsou určena pro středisko dopravy Dašice a dvě pro středisko Praha.
„Jedná se o rozšíření našeho vozového parku směrem k malé technice a tato vozidla splňují nejpřísnější požadavky našich klientů. V této oblasti pociťujeme rostoucí poptávku zákazníků na dodávky jejich zboží k menším odběratelům. Nová vozidla tak budou typicky fungovat v režimu Hub & Spoke, kterým zásobujeme menší prodejny potravin v centrech měst chlazeným a mraženým zbožím,“ říká ředitel dopravy MD logistiky Bohumil Hána a pokračuje: „K této investici nás dále vede nedostatek podobné kvalitní techniky na dopravním trhu. Současně nechceme v této oblasti spoléhat pouze na smluvní dopravce, protože se dlouhodobě držíme zásady, že na všechna místa, kam zboží dodáváme, ho musíme být schopni dovézt též vlastní technikou.“
MD logistika dnes provozuje celkem 31 sólových skříňových vozidel, která splňují velmi přísné nároky zákazníků. Ta nejnovější jsou jedinečná svou nižší výškou 3,4 m oproti běžným 3,8 - 4,2 m, což rozšiřuje jejich využitelnost i v malých městských uličkách. Výhodou je též osazení dvěma chladírenskými výparníky, což zlepšuje účinnost chlazení, zvyšuje spolehlivost agregátu a umožňuje řízený víceteplotní režim. MD logistika v tomto případě vůbec poprvé využila chladírenské nástavby tuzemské firmy Montex.
„Situace v dodávkách nákladních vozidel je stále složitá, čelíme tu velmi dlouhým dodacím lhůtám – například na tato auta jsme čekali zhruba rok. I přesto jsme do provozu v poslední době uvedli ještě čtyři ‚last mile‘ vozidla, tedy dodávky s celkovou hmotností do 3,5 tuny určená pro dovoz zboží na odběrná místa dostupná pouze vozidly s tímto hmotnostním omezením. Postupně bychom chtěli vybudovat flotilu těchto vozidel dostupnou na našich překládacích depech. Dále letos v rámci pravidelné obměny vozového parku plánujeme pořízení deseti tahačů DAF XG+,“ uzavírá Bohumil Hána.