Odchod Velké Británie z Evropské unie dělá starosti mnoha českým podnikům obchodujícím s firmami na Britských ostrovech. Týká se to i MD logistiky, která skladuje několika tamním firmám jejich zboží a zajišťuje přepravu na Britské ostrovy i opačným směrem. Aktivity navázané na britský trh v celkovém objemu představují zhruba 10 % tržeb podniku, patří proto mezi významné mezinárodní zakázky. Tématu se věnují Hospodářské noviny s datem 25. března 2019, které přinášejí názory zástupců českých firem týkající se možných dopadů Brexitu a mezi nimi citují také komentář MD logistiky.

Nejistota a bezmoc vystihují náladu českých podnikatelů, kteří musí řešit dopady Brexitu na svůj byznys. Rozhodování politiků o podobě vystoupení Velké Británie z Evropské unie nemohou nijak ovlivnit, a přitom nejvíce ponesou jeho důsledky, píší Hospodářské noviny. Odchod bez dohody znamená okamžité zavedení cel podle pravidel Světové obchodní organizace. Dovozy a vývozy to prodraží, zavedení kontrol na hranicích navíc obchod zbrzdí. „Zdržení na hranicích odhadujeme na více než 30 hodin. Při počátečním chaosu čekáme i několikadenní fronty,“ říká v Hospodářských novinách generální ředitel MD logistiky Robert Kuchar. MD logistika už svým zákazníkům předběžně oznámila, že náklady spojené s těmito komplikacemi bude muset přenést na ně. „Naši zákazníci se obávají, že je to znevýhodní, my zase v konečném důsledku nevíme, zda a případně kolik práce nám ubude,“ popisuje nejistotu Robert Kuchar. Situace se dále promítá do nedostatku volného místa ve skladech – MD logistika skladuje zboží několika britským firmám, které si kvůli Brexitu vytváří zásoby až na půl roku dopředu.

Analýza pro britskou vládu v prosinci odhadla, že se situace na hranicích neuklidní dříve než v září 2019. Jen ve směru mezi Českem a Británií se podle statistik z roku 2017 převezlo po silnicích přes 331 tisíc tun zboží. Celý článek si můžete přečíst zde.