Co by pro nás znamenal zákaz kamionů v Praze?

Pražský magistrát se dlouhodobě snaží omezit vjezd kamionů delších než 12 m na vybrané silnice v metropoli, v nejtvrdší variantě dokonce na část Jižní spojky a další komunikace, které dnes nahrazují chybějící část Pražského okruhu. 6. února 2018 podnikli pražští radní další krok k zavedení tohoto zákazu, když schválili technickou dokumentaci popisující nutná dopravní opatření pro jeho vyhlášení. Konečné slovo bude mít v dubnu příslušný silniční úřad, který má návrh posoudit.

Přestože jde spíše o politické gesto, kterým se Praha snaží vytvořit tlak na dostavbu Pražského okruhu, dopravcům tento krok radost nedělá. MD logistika není výjimkou. Po pražské Jižní spojce denně prochází zhruba 50 přepravních tras kamionů MD logistiky. Projede tu tak přibližně 70 vozidel, a to nejen vlastních kamionů, ale i smluvních přepravců, kteří pro MD logistiku jezdí. Většinou jde o tranzitní přepravu, nicméně část přepravy směřuje i přímo do Prahy, kde sídlí jeden z největších obchodních partnerů firmy.

„V MD logistice stále věříme, že zvítězí zdravý rozum a doprava v Praze omezena nebude. Proto zatím nepřipravujeme náhradní trasy ani nasazení menších vozidel, čekáme na rozhodnutí silničního úřadu. Ostatně – za současného stavu komunikací v okolí Prahy nelze najít vhodnou trasu pro většinu našich kamionů a nasazení menších vozidel u většiny našich projektů není možné,“ vysvětluje  ředitel dopravy MD logistiky Bohumil Hána.

MD logistika neočekává, že by případný zákaz ohrozil fungování skladu v Horních Počernicích, nicméně šlo by o obrovskou komplikaci pro všechny dopravce. Dlouhodobým řešením problému je pouze urychlené dobudování Pražského okruhu, který by vyvedl tranzitní dopravu z vnitřní Prahy.

Foto: Facebook MD logistiky