Nákladní auta potkáváme po celé republice. Vozí v nich potraviny pro velké řetězce i menší obchody. MD logistika má 155 nákladních souprav a vlastní velká logistická centra. O fungování firmy i o inovacích, včetně aplikace připravované s Vodafonem jsme si povídali s ředitelem firmy Robertem Kucharem.

Jak velká je konkurence v oboru a jak si v ní vaše firma stojí?

MD logistika je číslo 2 na českém trhu v poskytování komplexních služeb, tzn. skladování, manipulace a doprava rychloobrátkového zboží, především potravin. Oproti konkurenci se odlišujeme maximální kvalitou služeb a z reakcí našich stávajících i nových zákazníků je patrné, že se nám sázka na kvalitu opravdu vyplácí.

Může si vaše služby objednat každá firma, nebo se specializujete jen na velké společnosti
a stálé partnery?

Dokážeme se přizpůsobit každé poptávce. Tím, že nabízíme kompletní balíček služeb (skladování, manipulace, doprava), tak máme i velmi široké portfolio zákazníků, od nadnárodních retailových potravinářských řetězců a jejich dodavatelů až po regionální výrobce potravin.

Jak vypadá komplexní logistický řetězec, který zajišťujete? Jaké všechny služby do něj patří?

Zakládáme si právě na komplexnosti služeb. Hlavní činností, které pro naše zákazníky zajišťujeme, je přeprava zboží vlastními vozidly od výrobců resp. dodavatelů potravin k obchodníkům buď přímo, nebo přes naše skladové prostory. Následně toto zboží připravujeme pro expedici dle požadavků našich zákazníků, a poté zavážíme na požadovaná místa dodání.

Nedaleko Prahy máte velký skladový a logistický areál. Obsluhujete s ním celou Českou republiku, nebo máte ještě další areály?

Z našeho skladu v Praze obsluhujeme celou Českou republiku. Probíhá zde skladování, manipulace a rozvoz suchých a chlazených palet. Nicméně náš velký centrální sklad na mražené a chlazené zboží máme v Dašicích, kde také sídlí centrála společnosti.

Jak velký je váš vozový park?

V poslední době se náš vo­zový park značně rozrůstá, především díky tomu, že jsme získali velké množství nových projektů. V tuto chvíli park čítá 155 nákladních souprav a do konce roku 2015 očeká­váme dodávku dalších 15 souprav. Flotilu pak pravidelně obnovujeme, aby splňovala nejpřísnější ekologická kritéria.

V nedávné době jste ve skladu v Horních Počernicích začali používat nové manipulační vozíky s Li-Ion bateriemi. Můžete již vyhodnotit přínos této nové technologie?

S dodavatelskou firmou máme velmi dobré obchodní vztahy, a proto jsme využili možnosti v praxi jako první otestovat tento druh bate­rií. Na přesné vyhodnocení a definování přínosů je ještě brzy, nicméně již v tuto chvíli máme dílčí analýzy, které potvrzují, že naše rozhodnutí jít touto cestou se jeví jako správné.

Jak komplikované je řízení závozů a koordinace skladové manipulace a samotné dopravy?

Koordinace celkového logistického procesu v naší společnosti je opravdu velmi komplikovaná a znamená v podstatě skloubit požadavky více než dvou set našich zákazníků s možnostmi a kapacitami našich skladů a přepravních prostředků, které máme v reálném čase k dispozici. Důležité je, že tato komunikace z velké většiny probíhá pomocí telefonů, SMS či emailů a jsme rádi, že naším partnerem je mobilní operátor Vodafone, který nám tuto komunikaci a její servis zajišťuje.

V médiích se nyní často píše či mluví o tom, že je nedostatek profesionálních řidičů. Máte
i vy s náborem řidičů problémy?

Celkově v Evropě chybí dle posledních odhadů přes 50 000 řidičů všech typů vozidel, což je obrovské číslo a dopravní společnosti v České republice velmi těžko mohou konkurovat podmínkám, které nabízejí dopravní společnosti v západní Evropě zahraničním řidičům. I přesto se nám daří nové řidiče nabírat, jedním z důvodů této úspěšnosti jsou naše zásady a pozitivní a vstřícný vztah k našim zaměstnancům.

Zmínil jste, že jako významný dopravce potřebujete komplexní telekomunikační služby včetně mobilních. Jak jste je vybírali a jak jste se dostali ke spolupráci s Vodafonem?

Naše společnost pravidelně vyhlašovala výběrová řízení na poskytovatele mobilních služeb a v roce 2014 vyhodnotila jako nejlepší a nejkomplexnější nabídku právě od společnosti Vodafone.

U dopravní společnosti naší velikosti (máme přes 300 uživatelských čísel) je velmi riskantní kompletně změnit operátora mobilních služeb, přesto jsme do tohoto rizika šli díky profesionalitě pracovníků společnosti Vodafone, kteří nám právě v období přechodu od původního k novému poskytovateli mobilních služeb zajistili stoprocentní podporu.

Které konkrétní služby od Vodafonu využíváte?

Jak jsem již zmínil, fungující komunikace uvnitř i vně společnosti je pro nás extrémně důležitá. Pro tuto komunikaci využíváme zejména telefonní hovory a SMS, dále samozřejmě přenos dat formou emailové komunikace. Novinkou je, že ve spolupráci s Vodafone vyvíjíme aplikaci pro naše řidiče na přenos fotokopie dodacího listu z místa doručení zakázky.

Používáte firemní řešení OneNet? Jak Vám pomáhá v každodenní praxi?

Řešení OneNet používáme, díky němu a firemním tarifům jsme dosáhli úspory nákladů. Můžeme s ním snadno spravovat a nastavovat všechna účastnická čísla. Dále také využíváme výhody VPN.

Jak jste se službami u Vodafonu spokojeni?

Se službami Vodafonu jsme velmi spokojeni a věřím, že i v příštím výběrovém řízeni na poskytovatele těchto služeb nám nabídne ty nejlepší podmínky a budeme moci na dosavadní úspěšnou spolupráci navázat. Jako přidanou hodnotu této spolupráce bych rád vyzdvihl osobní přístup a kompetentnost veškerých pracovníků, se kterými já nebo moji kolegové komunikujeme.

Bez-názvu-1