Společnost MD logistika převzala ve druhém lednovém týdnu čtveřici nových tahačů řady DAF XF 460 u jejich dovozce – pardubické firmy Napa Trucks. Dva jsou v provedení SC (Space Cab) s vyšší kabinou a dva ve verzi SSC (Super Space Cab), tedy ve verzi s největší kabinou se dvěma lůžky. Vozy vybavené šestiválcovými motory o objemu 12,9 l a výkonu 340 kW (462 k) a splňující nejnovější emisní normu Euro 6 si přímo v Pardubicích převzali jejich nynější řidiči. Získají v nich moderní, komfortní a ergonomicky uspořádané pracoviště. Dva vozy budou přepravovat chladící návěsy a dva sklopky, tedy sklápěcí návěsy pro přepravu sypkých materiálů.

 


Přestože značka DAF je dnes známa jako výrobce nákladních vozidel, v minulosti vyráběla též osobní vozy. Firma Napa Trucks má ve svém sídle malou soukromou muzejní expozici těchto dnes už unikátních a málo známých automobilů. Vedle toho zde mohou návštěvníci vidět i starší legendární trucky této značky.
Nizozemská společnost DAF sídlící v Eidhovenu vznikla v roce 1932, kdy strojírenská firma Huuba a Wima van Doorneových změnila svůj název na Van Doorne’s Aanhangwagen Fabriek, zkráceně DAF. V roce 1949 zahájila výrobu nákladních automobilů a autobusů a o devět let později byl představen první osobní automobil DAF označený jako projekt 455 osazený automatickou převodovkou Variomatic. V roce 1959 vyjely z montážní linky první osobní vozy DAF nesoucí definitivní typové označení DAF 600. Brzy jej následoval model 750 s větším motorem. Později DAF vyráběl řadu označenou Daffodil rozčleněnou na tři typy – 30, 31 a 32. Následoval model 44, vůz střední třídy, a model 55 s motorem Renault o objemu 1100 cm3. Posledními dvěma řadami byly 46 a 66. V roce 1975 byla divize výroby osobních automobilů prodána švédskému Volvu a DAF se rozhodl plně soustředit na výrobu nákladních automobilů.

zdroj informací z historie značky DAF: www.autoencyklopedie.cz